گمگشته

ما گمشدگانیم! تا هنگامی که ندانیم،گم شده ایم ...

گمگشته

ما گمشدگانیم! تا هنگامی که ندانیم،گم شده ایم ...

گمگشته

یکی ازفرزندان روح الله ام!
گرچه هیچ گاه اوراندیده ام ،اما او وعده آمدنم را سالها قبل از انقلاب داده بود!
من همان سربازی هستم که آن سالها نه تنها در گهواره نبودم،بلکه هنوز متولد نشده بودم !
پیمان من با روح خدا،به سالیان "قبل از میلاد" باز میگردد...
اوسرپرستی ام را به "سید علی" سپرده ومفتخرم که همواره تحت سرپرستی او بوده ام !
در این "مسیر پر افتخار وپربهجت" تنها،یاری خداست که یارای هدایت ما رادارد...

۴ مطلب در شهریور ۱۳۹۲ ثبت شده است

 
آقای دکتر روحانی رئیس جمهور محترم کشورمان در اولین کنفرانس‌خبری خود که بعد از انتخاب به ریاست جمهوری و با حضور خبرنگاران داخلی و خارجی برگزار شده بود، مواضع درخور تقدیری اتخاذ کرد. ایشان از یکسو بر سیاست‌های کلان و رسماً اعلام شده نظام در عرصه‌های بین‌المللی تأکید ورزید که ابراز ناامیدی دشمنان بیرونی را در‌پی داشت و از سوی دیگر تلاش روزنامه‌های زنجیره‌ای برای مصادره رأی‌خود به حساب مدعیان اصلاحات را ناکام گذاشت که عصبانیت اصحاب‌فتنه را به دنبال داشت. آقای روحانی در همان کنفرانس خبری و در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران که پرسیده بود؛ آیا مجریان و مسئولان دولت پیشین را درو خواهید کرد؟ گفته بود؛ «دولت آینده،‌دولت کارآمدی و شایسته‌سالاری است و از همه عزیزان و مدیرانی که هشت سال کار و تلاش کردند و شایسته هستند استفاده می‌کنیم و در مقابل آنها تواضع می‌کنم» آقای روحانی در ادامه تأکید کرده بود «ما گفتیم کلید داریم، نگفتیم داس داریم». این اظهارنظر رئیس جمهور که آمیزه‌ای از مزاح نیز در آن بود، بازتاب گسترده‌ای یافت و...

راحله نیازی
۱۲ شهریور ۹۲ ، ۰۵:۳۹ موافقین ۱ مخالفین ۰ ۳ نظر
در همه مقاطع سیاسی و اجتماعی،فرمایشات و راهنمایی های مقام معظم رهبری همچون خورشیدی درخشان،راهنما و راهگشایی بی بدیل برای پیمودن مسیر تعالی وسعادت است وتوجه کافی به این هدایتها برای هر آن کس که دل در گرو اعتلای اسلام و انقلاب دارد،امری لازم است.اما گاهی بعضی افراد که اکثرا از حسن نیت هم برخوردارند در مقاطعی با استفاده گزینشی از بیانات رهبری و گنجاندن فرمایشات ایشان در قاعده ای برساخته که مولود منطق شخصی شان میباشد و ترکیب آن با باورهای خود،نتایجی را استحصال مینمایندکه متاسفانه آن را عین کلام رهبری، معرفی میکنند!
این روزها پس از انتخابات حماسی مردم نجیب ایران اسلامی،وانتخاب رئیس جمهور و تشکیل دولت جدید با وجود سرزدن برخی از اشتباهات از سوی دولت محترم که تناقض آشکار آن با شعار های اولیه مطرح شده از جانب دولت،برهر شخص منصف و بی طرفی،کاملا محرز میباشد،عده ای سود جویانه و بر اساس قاعده ی "نان به نرخ روز خوردن"با تکیه بر فرمایشات رهبری معظم مبنی برلزوم همکاری وتعاون با قوه مجریه و دادن فرصت برای تحقق شعارهای دولت یازدهم،بر هر منتقدی میتازند و او را با چماق عدم حمایت از دولت وحرکت برخلاف رهبری،میکوبند!
افرادی که تا چندی قبل در حیطه نواهی مکرر ودلسوزانه رهبری،کله معلق میزدند واز همراهی با فتنه گران خائن و وطن فروش هیچ ابایی نداشتند! هر چند که استناد_بخوانید اعتراف_این افراد به کلام معظم له،به عنوان راهکار و مرجع حل مسایل کشورحال با هر نیتی که باشد،جای خوشحالی دارد.
ولی روی اصلی این نوشته با کسانی است که خود را در دایره ی اصولگرایی میدانند و با استناد به فرمایشات رهبری،هیچ انتقادی را نسبت به دولت روا نمیدانند،بلکه آن را خلاف ولایت پذیری و بعضا خوارج صفتی!تلقی میکنند.
ادامه دارد...
پ ن1:ادامه این متن رو توی دفترم نوشته بودم تا سرفرصت،تایپ کنم(آخه سرعت تایپم کنده!!) وقتی متن امروز حاج حسین شریعتمداری رو خوندم،دیدم خیلی کوتاه تر و متقن تر از نوشته ی من است.ومهمتر اینکه برای اثبات تحلیل خودشان،برخلاف خیلی از ماها،به جای مایه گذاشتن بی مورد از حضرت آقا،شاهدش اصول خود دولت است و نشان دادن تعارض عملکرددولت با اصول خودش!
فعلا تصمیم گرفتم به جای نوشتن ادامه مطلبم،متن ایشون رو بگذارم.
پ ن 2:خواندن "سوئیچ بولدوزر"،برای دوستانی که به "کلیداس" اعتراض داشتند،توصیه میگردد.
راحله نیازی
۰۸ شهریور ۹۲ ، ۲۰:۲۲ موافقین ۱ مخالفین ۰ ۳ نظر

فراخوان طراحی پوسترخلاق 

عنوان:کلیداس(کلیدی که داس شد!)

قصد جسارت به هیچ کلید و داسی در کار نیست و پیشاپیش،ازقبول مسئولیت در قبال هر ضمیری-اعم از "کلیدمذهب" و "داس مسلک" که خود مختار،مرجعش را پیداکند ،معذوریم!

دوستان گرامی منتظر ارسال طرحهایتان هستم.

تمامی طرحها با نام طراح،در صفحه اصلی کارخواهد شد.

موفق باشید...


پ ن1:موضوع پوستر،حول وحوش هرس مدیران خدوم،با داس کلید نما،در دولت جدید دور میزند.

این را برای عزیزانی نوشتم که خواستار توضیح بودند!

راحله نیازی
۰۷ شهریور ۹۲ ، ۰۲:۳۴ موافقین ۳ مخالفین ۱ ۶ نظر

اعلام نتایج یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری وپیروزی نامزد غیر اصولگرا،تب تحلیلها را در این زمینه بالا برده است.تب جریانی که بعد از گذر چند ماه از آغاز آن،به سوی پختگی وسنجیدگی بیشتری حرکت میکند.

هرچند که ارائه تحلیل صحیح وآسیب شناسی پیرامون این قضییه،برای برطرف کردن خطاها وعدم تکرار ناکامی ها در آینده،کاملا ضروری ومنطقی به نظر میرسد ولی برخی برخوردهای تند و غیر معقول بعد از عدم کسب نتیجه مطلوب-که گاهی به وهن علما نیز می انجامد-تنها به تشتت وکشمکش درونی نیروهای معتقد به آرمان اصولگرایی منتهی خواهد شد وتفسیری جز،شانه خالی کردن از زیر بار مسئولیت و تقصیر را به گردن دیگری انداختن،نخواهد داشت.

حاصل طبیعی این چرخه عبث ونامبارک-یعنی پاک کردن صورت مساله-غفلت از شناخت نقاط ضغف وآسیب وعدم ارائه راهکار درست و در نتیجه پی ریزی شکست های عمیق تر در آینده خواهد بود.

به اعتقاد نگارنده،خلاصه کردن دلیل ناکامی نامزدهای اصولگرا در اشتباه جریانهای اصولگرا وسران شاخص آن،تحلیل خام اندیشان سطحی نگر است که یا نخواسته ویا نتوانسته اند به درکی عمیق ازچرایی چرخش رای اکثریت،به سمت نامزدی متمایل به کارگزاران واصلاح طلبان دست یابند.

مشکل بسیاری از ما،ناشی ازنادیده گرفتن اهمیت "مهره سازی" و "پیکره اصولگرایی" است.

درست است که اکثریت جوامع را افرادعادی تشکیل میدهند که در مسائل کلان واساسی دارای تحلیل ونظر تخصصی نیستند و همواره میتوانند توسط خواص صالح یا مفسد،که همان اقلیت های موثر را تشکیل میدهند،تحت مدیریت واقع شوند ولی بی توجهی به مهره چینی وکادر سازی میتواند هر حکومت پولادین ومنسجم را دچار اضمحلال کند.هرچند که این حکومت با انقلابی از عمق عقاید ناب اسلامی برخواسته باشد و مسیر زیادی  را نیز با تکیه بر این اصول و رهبری قوی، بدنه مردمی ایثارگر و سران اصولگرای اصیل،با سربلندی طی نموده باشد!

در این مصاف تعیین کننده،هرگز نمیتوان افراد پیکره اصولگرا را با چوب عامی بودن راند و مورد بی توجهی قرار داد و به آنان نگاه ابزاری داشت.

نمیتوان بعد از یک دوره بی توجهی وعدم همراه کردن وهمراه نگه داشتن آنان با اصول انقلاب وبا وجود تبلیغات سرسام آور بوق های تبلیغاتی دشمن وتلاش بی وقفه رقیب،ودر هنگامی که جریان های مختلف اصولگرا با خود جمعیتهای مردمی را همراه نموده اند،توقع داشت که این بدنه با ائتلاف سران خود،جملگی یکی شوند وهمان کنند که خواصشان میخواهند!

این یک بی اعتنایی آشکار به خواست جمعیتهای کثیری است که طی زمانی طولانی دارای خواسته های شکل گرفته هستند و با ازمیدان به در شدن یک شبه وبی عقبه نامزد خود،دچار سرخوردگی خواهند شد.

هرچند تعدد نامزدهای اصولگرا وعدم هم افزایی آنان نقش غیرقابل انکاری در شکست آنان داشت ولی این رانمی توان علت تامه و اصلی در کسب نتیجه نامطلوب دانست.

عدم برنامه ریزی وتقسیم مسئولیت برای فعالیت گفتمانی عمیق وآینده نگر در میان قشر نخبگان شاخص و میانی،بسیار مخرب تراز علل دیگراست.کسانی که میتوانستندبه منزله حلقه واسط مردمی،در شکل دادن خواست عمومی عمل کنند و با ایفای نقش فعال،مطالبات عمومی را از مسایل گذرا،معیشتی وشعارهای غیر واقعی وبی اصالت ،متوجه "واقعیات آرمانی" نمایند و آن را نهادینه سازند و همزمان باتوجیه نقشه و راهکار و "توطئه"تهاجم دشمن،جامعه را واکسینه کنند!

هرچندبا عدم پرداختن کافی به این مهم ،عرصه اجرایی کلان دیگر مجالی برای فعالیت اصولگرایان باقی نگذارده است ولی نباید مدام مشغول سرزنش خود بمانیم بلکه بایسته است که با غنیمت شمردن فرصت فراغ حاصل شده،به جبران خطای گذشته بپردازیم و بابرنامه ریزی دقیق وتهیه نقشه راه حرکت و هم افزایی همه ظرفیت ها،تقسم کار نماییم و باتلاش گفتمانی  در عرصه فرهنگ عمومی به کادرساری و تعمیق  آرمانهای واقع گرایانه اسلامی وانقلابی،در پیکره اصولگرا مبادرت ورزیم.باشد که خداوند به کارونیتمان برکت دهد.

ومن الله التوفیق وعلیه التکلان

راحله نیازی
۰۳ شهریور ۹۲ ، ۰۳:۰۷ موافقین ۲ مخالفین ۰ ۲ نظر