گمگشته

ما گمشدگانیم! تا هنگامی که ندانیم،گم شده ایم ...

گمگشته

ما گمشدگانیم! تا هنگامی که ندانیم،گم شده ایم ...

گمگشته

یکی ازفرزندان روح الله ام!
گرچه هیچ گاه اوراندیده ام ،اما او وعده آمدنم را سالها قبل از انقلاب داده بود!
من همان سربازی هستم که آن سالها نه تنها در گهواره نبودم،بلکه هنوز متولد نشده بودم !
پیمان من با روح خدا،به سالیان "قبل از میلاد" باز میگردد...
اوسرپرستی ام را به "سید علی" سپرده ومفتخرم که همواره تحت سرپرستی او بوده ام !
در این "مسیر پر افتخار وپربهجت" تنها،یاری خداست که یارای هدایت ما رادارد...

آیا انتفاد از دولت،خوارج صفتی است؟!

جمعه, ۸ شهریور ۱۳۹۲، ۰۸:۲۲ ب.ظ
در همه مقاطع سیاسی و اجتماعی،فرمایشات و راهنمایی های مقام معظم رهبری همچون خورشیدی درخشان،راهنما و راهگشایی بی بدیل برای پیمودن مسیر تعالی وسعادت است وتوجه کافی به این هدایتها برای هر آن کس که دل در گرو اعتلای اسلام و انقلاب دارد،امری لازم است.اما گاهی بعضی افراد که اکثرا از حسن نیت هم برخوردارند در مقاطعی با استفاده گزینشی از بیانات رهبری و گنجاندن فرمایشات ایشان در قاعده ای برساخته که مولود منطق شخصی شان میباشد و ترکیب آن با باورهای خود،نتایجی را استحصال مینمایندکه متاسفانه آن را عین کلام رهبری، معرفی میکنند!
این روزها پس از انتخابات حماسی مردم نجیب ایران اسلامی،وانتخاب رئیس جمهور و تشکیل دولت جدید با وجود سرزدن برخی از اشتباهات از سوی دولت محترم که تناقض آشکار آن با شعار های اولیه مطرح شده از جانب دولت،برهر شخص منصف و بی طرفی،کاملا محرز میباشد،عده ای سود جویانه و بر اساس قاعده ی "نان به نرخ روز خوردن"با تکیه بر فرمایشات رهبری معظم مبنی برلزوم همکاری وتعاون با قوه مجریه و دادن فرصت برای تحقق شعارهای دولت یازدهم،بر هر منتقدی میتازند و او را با چماق عدم حمایت از دولت وحرکت برخلاف رهبری،میکوبند!
افرادی که تا چندی قبل در حیطه نواهی مکرر ودلسوزانه رهبری،کله معلق میزدند واز همراهی با فتنه گران خائن و وطن فروش هیچ ابایی نداشتند! هر چند که استناد_بخوانید اعتراف_این افراد به کلام معظم له،به عنوان راهکار و مرجع حل مسایل کشورحال با هر نیتی که باشد،جای خوشحالی دارد.
ولی روی اصلی این نوشته با کسانی است که خود را در دایره ی اصولگرایی میدانند و با استناد به فرمایشات رهبری،هیچ انتقادی را نسبت به دولت روا نمیدانند،بلکه آن را خلاف ولایت پذیری و بعضا خوارج صفتی!تلقی میکنند.
ادامه دارد...
پ ن1:ادامه این متن رو توی دفترم نوشته بودم تا سرفرصت،تایپ کنم(آخه سرعت تایپم کنده!!) وقتی متن امروز حاج حسین شریعتمداری رو خوندم،دیدم خیلی کوتاه تر و متقن تر از نوشته ی من است.ومهمتر اینکه برای اثبات تحلیل خودشان،برخلاف خیلی از ماها،به جای مایه گذاشتن بی مورد از حضرت آقا،شاهدش اصول خود دولت است و نشان دادن تعارض عملکرددولت با اصول خودش!
فعلا تصمیم گرفتم به جای نوشتن ادامه مطلبم،متن ایشون رو بگذارم.
پ ن 2:خواندن "سوئیچ بولدوزر"،برای دوستانی که به "کلیداس" اعتراض داشتند،توصیه میگردد.

نظرات  (۳)

با سلام و خداقوت
با شما موافقم نباید به اسم اطاعت از رهبری با "هر انتقادی" مخالفت کرد. اما... باید زیرک بود نباید کاری کرد که منجر به مسأله سازی شود. به هر حال تفسیر به رأی از فرمایشات رهبری یک چیز است و معنای آشکار و صریح بیانات ایشان چیز دیگری است.
مؤید باشید
پاسخ:
 هر عقیده ای مخالفانی دارد نمیتوانیم ابراز عقیده نکنیم تا مبادا کسی سوء استفاده کند ومساله بسازد!این اقتضای فضای گفتگو است!ابراز نظر را چه کسی نفی میکند؟!
آیا همانهایی که فریاد میزنند "زنده باد مخالف من" یا "دانستن حق مردم است"؟!
البته جانب احتیاط و انصاف را باید رعایت نمود!
سکوت و تقاضای پیش از موعد از دولت هر دو خلاف است.
بی شک باید در برابر کارهایی که انجام گرفته شده و مهلت عمل به آن،منقضی شده،موضع صحیح اتخاذ نمود و غیر از این شایسته نیست! ا

بیانات امام خامنه ای در دیدار رئیس و اعضای مجلس خبرگان: "طبیعت کار این است که همه کمک کنیم؛ من وظیفه‌ى خودم میدانم، همه‌ى دولتها را ما کمک کردیم، از همه‌ى دولتها حمایت کردیم، به این دولت هم قطعاً کمک خواهیم کرد و حمایت خواهیم کرد، و مسئولین هم همین‌جور. البتّه حمایت بنده‌ى حقیر از دولتها به معناى این نیست که همه‌ى کارکرد آن دولتها را ما قبول داشته باشیم؛ نه، در دوره‌هاى مختلف، دولتهاى گوناگونى بودند، از همه‌شان هم ما حمایت کردیم، به همه‌شان هم ایرادهایى داشتیم در زمینه‌هاى مختلف؛ اما آن ایرادها نباید موجب بشود که ما دولت را بیگانه‌ى از خودمان بدانیم و دست حمایت و کمکى که همه باید به سمت دولتها دراز کنند، این را انجام ندهیم. لازم است که ان‌شاءاللَّه این حمایت و کمک انجام بگیرد، و دعا کنیم و توصیه کنیم؛ نصیحت هم لازم است؛ النَّصیحَةُ ِلأَئِمَّة المُؤمِنین، یعنى سخن خیرخواهانه"
92/6/13
پاسخ:
جناب خوش نیت!
 نیت درست اقتضا می کرد که کلام ایشان را سانسور نمی کردید!!
ادامه سخنان ایشان در همان جلسه:
(النَّصیحَةُ ِلأَئِمَّة المُؤمِنین، یعنى سخن خیرخواهانه، که حالا گاهى این سخن خیرخواهانه ممکن است درشت و تند و تیز هم باشد، که طبیعت کار این است که اگر مسئولانى که مخاطب این سخن تندوتیز قرار میگیرند، درست فکر کنند، گمان میکنم خرسند باشند؛ حتّى آن سخن تندوتیز هم به نفع آنها است.)

سلام و سپاس
بنده "غلط" می کنم که سخن حضرت آقا را "سانسور" کنم!
مسلماً مطمئن بودم که شما تمام سخنان ایشان را شنیده اید و مد نظر دارید.
منظور تنها این بود که حقیر تصور می کنم بهتر است در تطابق سخنان ایشان با وضع و حال خودمان دقت بیشتری کنیم، اگر این بیان مجدداً تفسیر به رأی اطلاق نشود.
دقت بفرمایید که فرمودند "گاهی این سخن خیر خواهانه ممکن است..." به دو قید "گاهی" و "ممکن است" دقت بفرمایید. آنچه از نظر شما سانسور است در واقع عدم بیان این استثنا است. به نظر حقیر حضرت آقا با بیان این استثنا، رفع ابهام احتمالی فرمودند از اینکه تصور شود که خیرخواهی به معنای شاید نوعی سازش و تساهل و تسامح باشد، نه آنکه کلیت حکم بیان شده نقض شود.
به هر تقدیر قدم و تلاش شما در جهت فراهم کردن زمینه گفتگو شایسته قدردانی است، اینکه شروع می کنید، تذکر می دهید، وادار به تفکر می کنید.
و بنده اگر بخواهم به توصیه شما رجوع به مفهوم لغوی نامم داشته باشم ناگزیر خودم و شما را دعوت می کنم که با صدق نیت باور کنیم که در یک جبهه هستیم و اگر مباحثه ای رخ می دهد إن شاءالله نیت و نتیجه هر دو قدم گذاشتن در راه الله است.
رستگار و سربلند باشید
پاسخ:
ممنون از حسن نیتتان
عزیز هم جبهه!
من هم به شدت با "به نظر حقیر حضرت آقا با بیان این استثنا، رفع ابهام احتمالی فرمودند از اینکه تصور شود که خیرخواهی به معنای شاید نوعی سازش و تساهل و تسامح باشد، نه آنکه کلیت حکم بیان شده نقض شود." به شدت موافقم .
به هرحال شما توضیح کلام ایشان را نیاورده بودید و اینگونه ناقص بیان کردن،در یک موضوع ،درست نیست.
قیود هم جزیی ازمضمون کلی است که بدون ذکر آنها،معنا ابتر میماند و می تواند ابزار بد فهمی و سوء استفاده را فراهم نماید حال با هر نیتی که باشد!
راه گفتگو باز است قصد توهین هم در کار نبود.ببخشید اگر رنجشی حاصل شد.
موفق باشید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی