گمگشته

ما گمشدگانیم! تا هنگامی که ندانیم،گم شده ایم ...

گمگشته

ما گمشدگانیم! تا هنگامی که ندانیم،گم شده ایم ...

گمگشته

یکی ازفرزندان روح الله ام!
گرچه هیچ گاه اوراندیده ام ،اما او وعده آمدنم را سالها قبل از انقلاب داده بود!
من همان سربازی هستم که آن سالها نه تنها در گهواره نبودم،بلکه هنوز متولد نشده بودم !
پیمان من با روح خدا،به سالیان "قبل از میلاد" باز میگردد...
اوسرپرستی ام را به "سید علی" سپرده ومفتخرم که همواره تحت سرپرستی او بوده ام !
در این "مسیر پر افتخار وپربهجت" تنها،یاری خداست که یارای هدایت ما رادارد...

کلیداس

پنجشنبه, ۷ شهریور ۱۳۹۲، ۰۲:۳۴ ق.ظ

فراخوان طراحی پوسترخلاق 

عنوان:کلیداس(کلیدی که داس شد!)

قصد جسارت به هیچ کلید و داسی در کار نیست و پیشاپیش،ازقبول مسئولیت در قبال هر ضمیری-اعم از "کلیدمذهب" و "داس مسلک" که خود مختار،مرجعش را پیداکند ،معذوریم!

دوستان گرامی منتظر ارسال طرحهایتان هستم.

تمامی طرحها با نام طراح،در صفحه اصلی کارخواهد شد.

موفق باشید...


پ ن1:موضوع پوستر،حول وحوش هرس مدیران خدوم،با داس کلید نما،در دولت جدید دور میزند.

این را برای عزیزانی نوشتم که خواستار توضیح بودند!

نظرات  (۶)

۰۷ شهریور ۹۲ ، ۰۸:۰۷ سعید شفیعی علویجه
بسم الله الرحمن الرحیم
سابقاً در مورد وظیفه ی کنونی امت حزب الله در باب رفتار سیاسی متنی نوشته بودم که استدعا دارم خوانندگان عزیز این متن کوتاه را بخوانند تا موضع صحیح را در مورد جبهه گیری سیاسی اتخاذ کنند.
مثال ما مثال افرادی شده است که در زمان پیامبر از ایشان نیز (به گمان خود) پیشی می‌گرفتند و خداوند در قبال آنان فرمود: یا ایها الذین آمنوا لا تقدموا بین یدی الله و رسوله... (آیه 1 سوره احزاب)
در شرایطی که دولت آقای روحانی شروع به کار کرده است و به عنوان ریاست جمهوری مشروع و قانونی جمهوری اسلامی ایران حکم خویش را  از دستان مبارک امام خامنه ای اخذ کرده است ما چه وظیفه ای داریم؟
متاسفانه بسیاری از ما که داعیه ی ولایتمداری داریم و نام بلند حمایت از رهبری عزیز را به دوش می‌کشیم با اقدامات نسنجیده ی خود قلب آن بزرگوار را به درد می آوریم.
گفته بودم که وظیفه ی ما  اکنون حمایت از دولت است، سپس انتقاد سازنده با نیت صحیح.
فراموش کرده ایم که انتخابات به پایان رسیده؟ هنوز مانده ایم در گیر و دار علایق شخصی و اولویت دادن به سلایق خود تا منفعت جمع و حتی قانون؟! والله این رفتار، پیش از انتخابات هم تخریب محسوب میشد و عملی غیر اخلاقی....
به کجا میرویم؟ اقداماتی که علیه دولت در هر قالبی انجام می‌شود اگر بدون دلیل و برهان باشد اقدامی درتخریب شخصیت دوم جمهوری اسلامی است. ولی چرا؟ که بگوییم ما خیلی پایبند آرمان ها هستیم؟ که بگوییم خیلی دلمان به حال انقلاب می‌سوزد؟ که بگوییم خیلی از سید علی عزیزمان حمایت می‌کنیم؟
ملت شریف ایران توجه فرمایید: من از همینجا اعلام میکنم این بندگان خدا خیلی خوب هستند!  خیلی دل سوز هستند، خیلی دغدغه دارند، اصلا از خود رهبر هم بیشتر دغدغه دارند!!!
الان ارضای سیاسی شدید؟!
پایبندی به آرمان ها یعنی پایبندی به قانون نظام اسلامی. یعنی پایبندی به اصول. یعنی پایبندی به منویات مقام معظم رهبری و گام برداشتن پشت سر ایشان نه چند کیلومتر جلوتر از ایشان و در راهی که ایشان هیچگاه پای در آن نمی نهند.
از رئیس جمهور محترم چه اقدام ناشایستی سرزده که علیهش فراخوان تشکیل می دهید؟ خودمان علیه خودمان جبهه میگیریم؟ این می‌شود خوارج صفتی! و تفرقه...
حال موضع گیری رهبر را در مورد دولت جدید ببینیم؛
قسمتی از بیانات امام خامنه ای در دیدار با هیأت دولت (6/6/92)
لازم میدانم از سرعت عمل رئیس جمهور محترم در معرّفى وزیران به مجلس شوراى اسلامى صمیمانه تشکّر کنم. میدانستم و میدیدم اصرار ایشان را و در دل تحسین میکردم این اصرار را براى اینکه هرچه زودتر هیئت دولت تشکیل بشود؛ خوشبختانه ایشان توانستند و در همان اوّلین لحظه‌ى ممکن بعد از تحلیف، بدون اینکه فوت وقتى پیش بیاید، پیشنهاد خودشان را به مجلس محترم دادند. از مجلس محترم هم من تشکّر میکنم که با رأى خوبى و در مواردى با رأى بسیار بالا و برجسته‌اى وزیران را تأیید کردند و کار را در واقع دولت و مجلس آغاز کردند. این نشانه‌ى عزمِ کار از طرفى و هماهنگى دو قوّه از طرف دیگر است، که این هر دو از آن عناصرى است و مواردى است که این حقیر نسبت به آنها حساسیّت دارم؛ هم نسبت به هماهنگى دو قوّه که خوشبختانه خیلى خوب در این وهله‌ى اوّل خود را نشان داد، و هم نسبت به اینکه در هر زمینه‌اى کارْ بى‌وقفه آغاز بشود.
امیدواریم که دولت شما و مجموعه‌ى شما بتواند نقاط قوّتى که در او هست بُروز بدهد و نشان بدهد و این امیدى را که اشاره کردند آقاى رئیس جمهور در دل مردم به کارهاى برجسته و بزرگ و
عبور از موانع به وجود آمده و افزایش پیدا کرده، ان‌شاءالله با بُروز نقاط قوّت خودتان ادامه بدهید. البتّه بدون تردید شخص خود آقاى روحانى یکى از نقاط قوّت این مجموعه‌ى کارى است. ایشان فرد باسابقه‌ى در انقلاب، باسابقه‌ى در مبارزات انقلابى، با مواضع خوب و درست در طول سى و چند سال گذشته، خودشان را در معرض دید و قضاوت گذاشتند و بحمدالله امروز هم به‌عنوان رئیس جمهور مطلوب و مورد اعتمادى در رأس دستگاه اجرایى قرار دارند. و میفهمد انسان از مطالبى که ایشان میگویند و از سوابقى که از ایشان داریم که عزم راسخى در ایشان و ان‌شاءالله در همکارانشان هست براى اینکه کارها را به بهترین وجهى و در درست‌ترین جهتى به پیش ببرند. دعا میکنم من، هم ایشان را، هم شماها را که ان‌شاءالله موفّق بشوید و بتوانید آنچه را که وظیفه‌ى یک دولت خوب و مطلوب است، ارائه بدهید.

میدانم  که نوشته ای که به قلمم رفت موجب گرم  شدن بازار این مطلب نیز میشود ولی احساس وظیفه بود.
پاسخ:
سلام و ممنون از دغدغه مقدستان واینکه قلمتان موجب گرم شدن بازار مطلبم گردید!!
خوب است اگر برداشتی از کلام حضرت آقا داریم اینگونه به ایشان  اطلاق نکنیم!
به هیچ قرائتی،فراخوان را "علیه دولت"و"شخص دوم مملکت"نمیدانم بلکه  نقدی است در عملکرد دولت،برخلاف شعارهای اولیه اش که: " کلید داریم"و"داس نداریم"و...
لازم است حواسمان به اخبار باشد اولین دولتی که از وزارای قبل از خودش استفاده نکرد و...
باتوجه به شعارهای دهان پر کن انتخاباتی_که در خاطر آگاهان مانده_و تقابل آشکارآن با عزل ونصب های  تا کنون انجام گرفته و بسیاری موارد نقض دیگر در عمل به وعده ها_نه توقعات شخصی ما!_به هرحال نقد ما زود هنگام نیست بلکه اعتراض به یکی از خلف وعده هاست!که زمان عمل به آن منقضی شده است.
توضیح اینکه ما به کارهای انجام نگرفته،مثل "کنترل تورم"و" ایجاد اشتغال"!که زمان بر است وتقاضای گشایش در آنها در روزهای اولیه استقرار دولت، جنبه تخریب دارد،نپرداخته ایم.نقدما، نقد عمل "انجام گرفته" است!
قسم جلاله خوردن،برای تعیین مصداق کلام رهبری هم جالب بود!
از آن جالب تر اینکه،برای مخالفت با اندیشه ای،امری ویا فردی،از انگ زدن (ارضای سیاسی ،نفاق و..) بهره ببریم و زبان ومنطق اظهار رای را نادیده بگیریم.
ماهم امیدواریم دولت تدبیر وامید در انجام وظیفه خطیرش،ورفع دغدغه های همه مردم ایران،باعنایات الهی  موفق باشد.
والسلام

۰۷ شهریور ۹۲ ، ۰۸:۰۹ سعید شفیعی علویجه
متن پیشین:
http://dardkhat.blog.ir/1392/06/04/%D9%85%D8%AD%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%A8%D8%A7-%D8%AD%D8%B2%D8%A8-%D8%A7%D9%84%D9%84%D9%87%DB%8C-%D9%87%D8%A7
با نظر آقا سعید موافقم ولی اصلا این فراخوان را مصداقی برای مطلب ایشان نمیدونم چه اینکه حضرت آقا فرموده اند که نباید کارهای انجام نشده دولت را جلوجلو نقد بزنیم وقبل از اینکه اجازه کاری به دولت بدهیم مدام در بوق تخریب بدمیم
ولی اخوی!ای مطلب درباره کاری است که دولت انجام داده وآن هم از کار برکنار کردن مدیران خدوم است  و اگر ما پوستر بزنیم اصلا هم تخربی نیست بلکه نقد کاری است که انجام گرفته وهمچنان درجریان است!نباید به بهانه عدم تخریب دولت،دهان نقد را گل بگیریم و خودمان را تخریب کنیم:خوارج صفتی و ...
متاسفم

سلام اگه یکم بیشتر توضیح میدادی خیلی خوب میشد ..  :(
سلام
نظارت و دقت نسبت به آنچه بر جریانات سیاسی کشور می گذرد بر هر دغدغه مندی لازم است اما شمردن وعده های خلف شده کار سختی نیست! سخت آن است که امر سید علی را اطاعت کنیم که در نماز عید فطر فرمودند همه برای موفقیت دولت دعا کنید؛‌ و قریب به این مضمون که به دولت کمک کنید.
در مورد کلیداس نظری ندارم فقط یک سؤال: آیا این مصداق کمک به دولت و اطاعت از امر رهبر است؟
شاید در نظر شما باشد اما همچنانی که مشاهده می فرمایید اما و اگر هم در پی دارد، چرا کاری کنیم که می شود از آن برداشت "ارضای سیاسی" کرد!
یا علی
۰۸ شهریور ۹۲ ، ۰۹:۲۴ سعید شفیعی علویجه
بسم الله الرحمن الرحیم
بنده برای جواب دادن به شما از عبارات خودتان استفاده می‌کنم.

«خوب است اگر برداشتی از کلام حضرت آقا داریم اینگونه به ایشان اطلاق نکنیم»
بنده برداشت شخصی خویش را ذکر نکردم بلکه عین مطالب حضرت آقا در جلسه ی ملاقات با هیأت دولت را ذکر کردم، مطالبی هم که پیش از آن در باب پیشی نگرفتن از مقام رهبری و عملکرد بر اساس تکلیف ذکر شد یک سری واضحات بود که هر کسی با دید فرا جناحی به مسأله بنگرد به صدق آن معترف می شود
«به هیچ قرائتی فراخوان را علیه دولت و شخص دوم مملکت نمی دانم، بلکه نقدی است بر عملکرد دولت بر خلاف شعار های اولیه اش که: کلید داریم و داس نداریم...»
کدام عملکرد آقای روحانی با داس تطابق دارد؟ ایشان دروغ گفتند؟ خیر! ایشان گفتند که من در کابینه ام از همه ی جریان های  سیاسی استفاده میکنم! و استفاده کردند! دو جریان عمده ی اصلاح طلب  و اصولگرا در کابینه ی دولت حضور دارند. آقای پور محمدی وزیر دادگستری یک شخصیت کاملا اصولگراست و از ایشان در دولت استفاده شده است. آقای روحانی نگفتند ما نیمی از دولت را با اصولگرایان تشکیل میدهیم و نیم دیگر را با اصلاحطلبان. لفظ ایشان صرف استفاده بود که محقق شد. پس خلف وعده ای از این جهت در کلام ایشان نمی‌بینیم.
گذشته از این هر دولتی تیم کاری مخصوص و هم سلیقه ای دارد و این مانع اصطکاک در سطح اجرایی میشود.
دولت های پیشین نیز به جز افراد معدودی را برکنار میکردند و افراد تازه نفس را جایگزین آنان می‌کردند و تا کارشان هماهنگ پیش رود.

«با توجه به شعار های دهان پر کن انتخاباتی-که در خاطر آگاهان مانده- و تقابل آشکار آن با عزل و نصب های تا کنون انجام گرفته و بسیاری موارد نقض دیگر در عمل به وعده ها –نه توقعات شخصی ما!- به هر حال نقد ما زود هنگام نیست بلکه اعتراض به یکی از خلف وعده هاست! که زمان عمل به آن منقضی شده است»
لطف کنید چند نمونه از این تقابل های بسیار را با ذکر مصداق نام ببرید تا ما هم در جریان قرار بگیریم!
در امر سیاست یکی از شاخصه های مهم لازم برای هر فرد سعه ی صدر است، ما باید بتوانیم سلیقه های مختلف را بپذیریم و به افراد مختلف مجال نشان دادن ظرفیت های خودشان را بدهیم.
مگر ما بنا بر شایسته سالاری نداریم؟ از کجا معلوم که برادران اصلاح طلب در بسیاری از عرصه ها شایسته تر از نیستند؟ چرا نمیتوانیم حضور آنها را در مقام های دولتی احمال کنیم؟
«قسم جلاله خوردن برای تعیین مصداق کلام رهبری هم جالب بود!»
قسم جلاله برای تعیین مصداق کلام رهبری نبود. متن را را دوباره بخوانید. مربوط به رفتار های ضد اخلاقی ای بود که قسم خورده شد اگر قبل انتخابات هم بود بی اخلاقی محسوب میشد چه برسد به اینکه پس از تعیین ریاست جمهور محترم علیه ایشان این سخنان گفته شود.

«از آن جالب تر اینکه برای مخالفت با اندیشه، فرد یا امری از انگ زدن (ارضای سیاسی و نفاق و...) بهره ببریم و زبان و منطق اظهار رای را نادیده بگیریم»
اولا بنده هیچوقت از لفظ و مفهوم نفاق استفاده نکردم. ثانیا کل نوشته های بنده از روی منطق بود و به کار بردن لفظ ارضای سیاسی هم دارای دلیل بود و دلیلش این است که بسیاری از اوقات قوای درونی افرادی، آنها را به سمت فعالیت سیاسی میکشاند. و این حس باید ارضا شود! و برای همین موضوعیت از تکلیف به اظهار وجود تغییر می یابد!
البته قصد بنده تنها شخص شما نبودید بلکه رویه ی بحث بنده با خرده گیران و ایراد تراشان بود.
پاسخ:
جناب آقای شفیعی
اختلاف نظر من با شما به دلیل نگاههای متفاوت است.
بنده به هیچ وجه حمایت از دولت را مساوی با سکوت در برابر خطاها نمیدانم.
شرمنده ام که هیچ گاه از فرمایشات و مشی رهبری،حرمت نقد و بستن دهان نقادان را استنباط نکرده ام،
هشدار ایشان در دیدار اساتید،در رابطه با حفظ فضای علمی را چگونه تفسیر میکنید؟!
آیا ایشان هم قبل از شروع به کار دولت به تخریب پرداخته اند؟!
شما تعریف و تمجید های ایشان از دکتر روحانی را  آورده اید!مگر کسی در صلاحیت و جایگاه ایشان خدشه ای کرده است؟!
اصلا مرز نقد و تخریب را چگونه تعریف میکنید؟! کجا گفته بودم باید همه کادر ایشان از اصولگرایان تشکیل میشد؟ فقط اعتراض به این است که چرا بعضا افراد غیرمعتدل_بنا به تعریف خودشان_به کار گمارده میشوند و اصلا چرا داس را فقط در رابطه با افراد بدانیم؟!
آیا شعارهای اعتدالی را با اقدامات غیر اعتدالی درو کردن،جواب رای مردم است؟ نمونه اش اولین مصوبه دولت!نمونه اش نحوه برکناری 30 ثانیه ای رییس دانشگاه صنعتی اصفهان با حکم سزپرست!و بر خلاف وعده قبلی که گفته بودند:برای تعیین روسای دانشگاهها در دانشگاه رای گیری میشود!!رییس دانشگاه علامه هم ....آن هم طبق دستور العمل فرد معتدلی چون آقای زیبا کلام!
اصلا نکند شما رد چند وزیر و مخالفت های منطقی با برخی از وزرای دیگر را در روند رای اعتماد را هم مصداق تخریب وعدم تعاون میدانید؟!
ضمنا در باره لفظ نفاق حق با شماست!شما نوشته بودید "خوارج صفتی"!! واین خطای بصری من بوده،هرچند منافق صفتی با خوارج صفتی چندان استبعاد کارکردی ندارند،هر دو انگ اند!!
از اینکه قوای درونی مرا عامل اظهار نظرم دانسته اید برایم سوال برانگیز شد!
اصولا قوای درونی و بیرونی چه چیزهایی هستند؟آیا عقل جزو قوای بیرونی دسته بندی میشود ؟ اگر منظورتان از قوای درونی،همان نفسانیات یا نفس اماره است،امیدوارم واز خدا میخواهم هیچ گاه مبتلای آن نشوم.
ولی اینکه شما از روی نوشته توان کشف درونیات افراد را دارید،جای حیرت است!
کشف اینکه چه کسی برای اظهار وجود مینویسد،از امثال من بر نمیاید و در حیطه تخصص شماست!


ارسال نظر

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.